Aquest curs va dirigit a tots aquells mediadors mestres, bibliotecaris, pares, avis etc … que volen iniciar-se i/o reciclar-se en l’art d’explicar contes. Aquesta formació té una orientació tant teòrica com pràctica dotant als assistents eines per desenvolupar les competències narratives d’una manera global.
Quins és el repertori més adequat ? Com cal explicar en funció de les edats del públic? Quina és l’estructura dels contes ? Contes de tradició oral o contes contemporanis? Quin és el paper del llibre com a portador de contes? La veu i el cos, com cuidar-los ?
El curs està dividit en cinc mòduls i la inscripció es pot fer a qualsevol dels mòduls ,en funció dels interessos:
- Mòdul 1: dirigit a persones que treballen o estan en contacte amb infants de 0 a 6 anys i se centrarà en el repertori de cançó de falda i el conte escoltat.
- Mòdul 2: dirigit a persones que treballen amb nois i noies de 6 a 12 i en aquest cas el repertori es centrarà en la rondalla.
- Mòdul 3 (el cos ) i mòdul 4 ( la veu ): un complement que proposa la iniciació a l’ús i cura de la veu i el cos per millorar l’explicació de contes; aquests dos mòduls són optatius i es poden fer tots dos o només un.
- Mòdul 5: posada en pràctica de les habilitatsa adquirides davant de públic, a biblioteques o escoles.
OBJECTIUS:
- Oferir eines per a millorar les competències narratives a l’escola, a casa i a la biblioteca.
- Conèixer nous repertoris i altres maners de transmetre’ls
- Ser conscients de la importància i de la cura del cos i la veu
METODOLOGIA:
El curs està dividit en cinc mòduls. A cada mòdul es tractaran els fonaments teòrics de cada matèria i també s’oferirà un taller pràctic per exercitar l’activitat proposada de forma que tots els participants s’emportin eines i recursos concrets per enriquir la seva pràctica professional. Els mòduls 3 i 4 de cos i veu no es poden cursar si no es cursa el mòdul 1 o 2.
CONTINGUTS:
MÒDUL 1: Contes per a infants de 0 a 6 anys
En aquest mòdul es presentarà tot un seguit de repertori de cançons de falda i contes escoltats i les seves versions. L’objectiu del mòdul és conèixer aquest repertori i crear un espectacle per a públic petit que poder fer a l’escola, a la biblioteca o a casa.
Teoria: 2 hores. Dijous 30 d’octubre de 18 a 20h
A càrrec de Roser Ros, autora del llibre Moixaines d’infant i Jo en sé una cançó per al meu nadó.
Pràctica: 4 hores. Dijous 6 i 20 de Novembre de 18 a 20h
A càrrec de Roser Ros, creadora de petits muntatges partint d’aquest repertori.
MÒDUL 2: Contes per a nens i nens de 6 a 12 anys
En aquest mòdul entrarem en contacte amb diversos arguments rondallístics i les seves versions per tal d’ampliar i enriquir el repertori. A la part pràctica del mòdul treballarem com organitzar una sessió de contes per aquestes edats, així com explicar una rondalla, versionar-la i organitzar-la.
Teoria: 2 hores. Dijous 13 de Novembre de 18 a 20h
A càrrec d’Emili Samper, investigador de la Universitat Rovira Virgili
Pràctica: 4 hores. Dijous 27 de novembre i dijous 4 de desembre de 18 a 20h
A càrrec de Roser Ros, narradora.
MÒDUL 3: EL COS
En aquestes sessions prendrem consciència de la part corporal que intervé a l’hora d’explicar contes. Practicarem el moviment per expressar, explicar, cantar i improvisar.
Pràctica: 6 hores. Dissabte 8 i 15 de novembre de 10.30 a 13.30h
A càrrec de Montse Colomé, ballarina polifacètica i fundadora de La Caldera
MÒDUL 4: LA VEU
En aquestes sessions prendrem consciència de la part corporal que intervé a l’hora d’explicar contes. Practicarem el moviment per expressar, explicar, cantar i improvisar.
Pràctica: 6 hores. Dissabte 20 de desembre de 16 a 20h
A càrrec de Glòria Garcés, cantant
MÒDUL 5: “PRÀCTIQUES EXTERNES”
Oferim la possibilitat de realitzar practiques de la mà de Roser Ros per tal de posar en marxa davant d’un públic no conegut tot el que s’ha preparat durant les sessions .
Informació i matrícula: Escola Tantàgora